poniedziałek, 27 maja 2013

Niedziela, 26.05.2013

Ewangelia wg św. Jana 16,12-15.
Jezus powiedział swoim uczniom: "Jeszcze wiele mam wam do powiedzenia, ale teraz jeszcze znieść nie możecie. Gdy zaś przyjdzie On, Duch Prawdy, doprowadzi was do całej prawdy. Bo nie będzie mówił od siebie, ale powie wszystko, cokolwiek usłyszy, i oznajmi wam rzeczy przyszłe. On Mnie otoczy chwałą, ponieważ z mojego weźmie i wam objawi. Wszystko, co ma Ojciec, jest moje. Dlatego powiedziałem, że z mojego weźmie i wam objawi".


***

Uroczystość Trójcy Świętej kieruje nasze oczy na tajemnicę Bożej Jedności. Czyli na Wspólnotę. Trudno jest wytłumaczyć  tak przysłowiowy chłopski rozum tę tajemnice. Zresztą, gdyby dało się to wytłumaczyć, przestałoby to być tajemnicą.
Prawda o Trójcy Św. przynagla nas, byśmy popatrzyli na Trzy Osoby Boskie jak na całość. Bóg stwarza, Jezus zbawia, Duch uświęca. Każdy z tej Wspólnocie Boskiej ma swoje miejsce i swoje zadanie.


Rafał Nowaczkiewicz - Bydgoszcz





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz